Sahabat

Tuesday, October 19, 2010

"Mahu ataupun tidak mahu"





Mahu ataupun tidak mahu realiti kerhidupan sebenar bakal kami tempuhi...Pada tarikh keramat ni 23/11/2010 lah menentukan masa depan kami semua.sama ada menerusakan pembelajaran di tingkatan 6,memasuki maktab,institusi atau pun bekerja,semua perkara ini pastinya sedang belegar-legar di kotak fikiran setiap kami.“Sesal Dahulu Pendapatan Sesal Kemudian Tiada Berguna”, “Biar Putih Tulang Jangan Putih Mata”. “Belum Duduk Sudah Berlanjur”.

Tidak di nafikan segelintir daripada kami mungkin masih tidak bersedia ataupun masih lagi diulit mimpi yang indah,tanpa menyedari kami kini diambang pertemuran yang sebenar.Tetapi perlu kita ingat ini adalah hakikat sebenar yang perlu kita tempuhi dalam dunia sebagai pelajar.mahu atau pun tidak mahu ia pasti akan datang.

Sedih dan rindu juga bila di kenang-kenang setiap kata-kata yang kekuar dari mulut guru-guru kami..

“Nah abis bulan 11 ni inda lagi kamu dengar suara cigu ni” sedih nya macam rasa tak nak tinggalkan masa sekolah ni,mungkin nanti mesti rindu dengar suara cikgu marah,mungkin lepas ni tiada lah dengar suara-suara cikgu,adapun ibu bapa.. Bak peribahasa, “Seperti Anak Ayam Kehilangan Ibu” ni peribahasa aku “Patah Inda Tumbuh Hilang Inda Berganti”.

“semua pekara bermula dgn mahu..mahu atau tidak itu adalah pilihan kita..dari perkataan mahu tu lah kita boleh capai apa saja impian dalam hdup kita,dari ko saja mau atau tidak’’. “Hendak Seribu Daya,Tak Hendak Seribu Dalih”, “Jika Tidak Dipecahkan Ruyung Manakan Dapat Sagunya”,
                                                           
Di kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan terima kasih kepada kedua ibu bapa saya yang telah membesarka saya dari kecil hinggahlah dewasa seperti hari ini,terima kasih juga kerana sangup mengorban ribuan wang ringgit  untuk perbelanjaan kami seharian dari kecil hinggah kehari ini tanpa pernah mengungkit,dan terima kasih juga kerana memeberikan saya akan pendidiakan agama,serta memberi saya perhatian dan kasih sayang ibarat “Menatang Minyak Yang Penuh”.Saya juga ingin memohon ampun dan maaf sekiranya terdapat perkataan,perbuatan yang meugris atau melukakan hati Ayah dan Ibu,maafkan salah segala dosa yang telah saya lakukan terhadap ayah dan ibu,seperti melawan,tidak mendegar kata, dan sebagainya...

Tidak lupa juga kepada Guru-guru kami yang telah bertungkus lumus untuk mengajar kami.Saya dan rakan-rakan saya memohon maaf seandainya sepanjang saya dan rakan-rakan mengikuti proses pembelajaran,terdapat banyak kesilapan,terkasar bahasa dan ada perkataan yang menguris hati cikgu-cikgu semua.
kami juga berharap cikgu-cikgu menghalalkan segala ilmu yang telah cikgu-cikgu curahkan kepada kami, dan memohon restu daripada cikgu-cikgu untuk kejayaan kami,menjelang hari-hari peperisaan ini kami amat megharapkan perhatian dan sokongan daripada cikgu-cikgu untuk kami lebih bersemangat kerana (SPM) akan menentukan hidup kami kelak.
sesungguhnya yang baik itu datangnya daripada Allah, dan yang buruk itu tentunya datangnya daripada kami.













Ucapan terima kasih kepada guru-guru yang  telah mengajar kami semua;

Cikgu Sumarni Maroop.
Guru kelas kami,
dan mangajar Bahasa Melayu.

Cikgu Abdullah Abdul Razak.
Guru Kesusteraan Melayu.

Cikgu Norzahlilah Arifin.
Guru Mathematics.

Cikgu Rafidah Abdullah.
Guru Science.

Cikgu Rosmawati Jali.
Guru kesusuteraan melayu dan bahasa melayu.

Cikgu Carol Selvester.
Guru perdagangan.

Ustazah Dahnima Mardan.
Guru Tasawwur Islam.

Ustaz Fairuz Shamsudin.
Guru Pendidikan Islam.

Ustazah Atiqah Mat Zain.
Guru Pendidikan Islam.

Cikgu Sarinah Mustapin.
Guru PJK.

Cikgu Latifah Jaim.
Guru perdagangan.

Cikgu Rohana Matali.
Guru pendidikan Moral.

Ealisnah Pujoi
Guru Geografi.

Cikgu Saidin Akil.
Guru sejarah.

Cikgu Kartinah Hj Karim
Guru sejarah

Cikgu Awang Damit.
Guru Bahasa Inggeris.








Ucapan terima kasih juga kepada semua Guru-guru SMK.Kuala Penyu
kerana menjadi tenaga pengajar di SMKKP.

Kami Banga menjadi warga SMKKP

Sila sampaikan ucapan guru-guru atau sesiapa sahaja yang membaca blog ini di ruangan Comment ....

2 comments:

  1. bHa bLoG lAwA sDaH... cHaYoO2 SPM!!!!!!!!!!!! lW lUlUs SPM,jUm kTa pEy sArAwAk.... bEsT tUe... hahaha cHaYoO2!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Salam borneo untuk warga SMKPP

    Gitau guru kelas kamu Pn. Sumarni tu jangan garang sangat mcm masa Study dekat SEMAI dulu. Senyum selalu amalkan 8s...Dia kalau senyum aman mata memandang.''Tanpa Cermin Mata dia lagi Cantik''..
    SELAMAT MENJALANI TAHUN 2011.
    ''Integriti Personel Memperkasa Ketamadunan''
    Tolong sampaikan mesej ni kepada cikgu kamu tu. Terima kasih.
    Salam keamanan.





    ''

    ReplyDelete

Assalamua'laikum w. b. t.
Jgn lupa tinggalkan komen di sini !!!
Please ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...